게임 컨셉 - Cutey Spacey

Behance Link


※ 실제 개발된 게임이 아니라, 개인적으로 공부삼아 만든 게임 컨셉입니다.



▲ Title Illustration


개인적으로 아쉬움이 많이 남는 타이틀.. 더 멋지게 만들고 싶었으나

너무 어려운 시도를 했다가 결국 대충 마무리해버림ㅋㅋ


히어로나 강아지 설명은 비핸스에 적었던 설명을 그대로 발췌해옴.



▲ Game Play Sample Video



▲ Game Play Screen



▲ Hero Concept Art


"Long time ago, he was lose his lovely doggy because of pet abuse by stranger. 

He was deeply saddened, so he decided to create creature which is replacing every pet in the Earth. 

He believed that the creature can stopping pet abuse.     


After a certain period, he became a space hunter. 

He has been capture every cuties in the universe to extract "Cutey power".

When he gathered plenty of power, he will finally create ultimate cutie which resolved his old grudge."



▲ Hero Animation (Idle / Fly / Run)



▲ Cydoggy Concept Art


"After tragic accident, he barely preserve doggy's brain and make "Cydoggy" using that. 


Cydoggy is still follow and love his master. 

He always fight undoubtedly against who hostile to his master."



▲ Cydoggy Animation (Idle, Fly, Run)



▲ Minion Animation (Captured / Killed)



▲ UI VFX / Map Progress



▲ UI VFX / Status



▲ UI VFX / Move & Shoot



▲ Other Minion Concept art

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  1. 자자 2018.07.24 05:11

    안녕하세요 우돌님! 우돌님 올리신 강좌 보고 들어왔다가 유용한 자료들 보고갑니다 . 다름이아니라 혹시 위의 이펙트는 어떻게 제작하신건지 여쭤봐도될까요'-'?

    • Woodorl 2018.07.26 19:56 신고

      안녕하세요! :) 위의 이펙트는 애프터이펙트에서 제작했습니다. 그 중에 회전하는 Sphere는 Unity 에서 구현하고 관련 내용을 튜토리얼로 작성했구요.

      다른 것들도 실제 엔진에서 제작하는 것을 염두에 두고 만든거라 시간 나는대로 만들어보고 공유하겠습니다!

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